FortsÀtt till huvudinnehÄll

Jag saknar godis 😔

Jag har kört strikt många veckor nu. Idag var första gången jag tänkte på godis och kände att jag saknade det.

Inte socker i sig men känslan av godis. Det finns inget naturligt och gott man kan äta som har samma konsistens som smågodis. Eller choklad!! Gud vad gott...

Hur motivera sig? Äta korv, ost eller oliver?

Det är inte alls samma, inte ett dugg!

Ja jag går mer i vikt, visst är det så, men jag tror jag har sockersorg just idag😩

Fortfarande är jag yr i mössan så fort jag reser mig upp. Har tagit bort en blodtrycksmedicin men jag känner mig inte bättre.

Läste idag om att visa ADHD mediciner gjort andra yra, särskilt elvanse som jag äter.

Om det fortsätter så får jag kanske testa någon annan sort?

Ja ja,  inget fel på hjärtat i alla fall och jag går ner i vikt. Får försöka se det som är positivt.

Men idag saknar jag godis!

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Smaksatt mineralvatten

Grundtanken med mineralvatten Ă€r att det ska komma frĂ„n en kĂ€lla eller brunn som anses ha en sĂ€rskilt vĂ€lgörande och vĂ€lsmakande mineralsammansĂ€ttning. Men frĂ„gorna som dyker upp i mitt huvud Ă€r: 1. Hur mycket av det flaskvatten vi slĂ€par hem Ă€r vanligt kranvatten tappat pĂ„ flaska? 2. Är smaksatt mineralvatten verkligen nyttigt och Ă€r det i sĂ„ fall nyttigare Ă€n vanligt kranvatten? Det Ă€r inte lĂ€tt att vara konsument och försöka fĂ„ svar pĂ„ hur mycket socker som finns i mat och dryck. MĂ€rkningen Ă€r vilseledande, sĂ€rskilt om innehĂ„llet av naturligt socker och sötningsmedel. Producenter av mineralvatten berĂ€ttar gĂ€rna hur deras vatten Ă€r vĂ€lbalanserade och mineralrika. För att ta reda pĂ„ hur det stĂ€mmer kretsade jag ert tag och hittade en undersökning som det franska laboratoriet Eurofins fick 2011 av Testfakta. Uppdraget vat att jĂ€mföra Ă„tta olika fabrikat av mineral- och bordsvatten samt ett prov med vanligt kranvatten. Irene Mattisson, nutritionist pĂ„ Livsmedelsverket, fick sedan

Semestertider, diet och trÀning, GÄr det?

Äntligen pĂ„ vĂ€g. Vi for vĂ€sterut för en gĂ„ngs skull, vi brukar ju dra österut, mot Öland. Men vi har alltid haft planen att Ă„ka till vĂ€stkusten och lĂ„ta barnen fiska krabbor, solen har alltid varit pĂ„ andra sidan bara. I Ă„r Ă€r solen överallt, Sverige har blivit rena badparadiset. 25 grader och sol överallt, vĂ€rsta "mallis". AC,n har beslutat sig fungera idag, det passar oss fint dĂ„ vi campar i ett gryt och vĂ€rmen Ă€r tuff mot oss. Sommaren Ă€r svĂ„r för mĂ„nga, det blir avbrott i vardagen och ofat kommer trĂ€ningen och dieten pĂ„ skam. Det Ă€r viktigt att inte slĂ€ppa efter, inte helt i allafall. Risken Ă€r att det inte gĂ„r att komma igĂ„ng igen efter semestern, eller att det blir onödigt jobbigt. Jag förstĂ„r att man mĂ„ste fĂ„ jordgubbar och en glass ibland, men att slĂ€ppa helt och rocka loss varje dag gör snart att du Ă€r tillbaka pĂ„ utgĂ„ngspunkten med lite sĂ€mmre sjĂ€lvkĂ€nsla och stukat sjĂ€lvförtroende. Även jag har haft lite trĂ€ningsuppehĂ„ll, tvĂ„ veckor, men idag körde jag igen

SmÄ enkla regler

Sök Prenumerera MĂ€t din runda TrĂ€ning Löpning Styrka Prylar Kost Vikt SmĂ„ enkla regler i vardagen. 1. Gör tevesoffan till ett matfritt omrĂ„de.  PĂ„ sĂ„ sĂ€tt sitter du inte och smĂ„Ă€ter i tid och otid bara för att du inte anvĂ€nder armarna till mer Ă€n att zappa med fjĂ€rrkontrollen. 2. Se pĂ„ din trĂ€ning som en social aktivitet och bestĂ€m gemensamma trĂ€ningstider med dina kompisar. 3. Se till att du dricker tillrĂ€ckligt med vatten.  Om magen börjar kurra vid udda tidpunkter sĂ„ drick ett glas vatten och se om du egentligen inte bara var törstig. 4. Undvik flytande socker.  Det Ă€r den skadligaste typen av socker och den som gör att man gĂ„r upp mest i vikt. Inom kort kommer du att mĂ€rka att du inte har nĂ„got behov av att dricka lĂ€skedryck varje dag. 5. Sluta att tvinga dig sjĂ€lv till gymmet om du innerst inne hatar det.  Prova i stĂ€llet en fysisk aktivitet som du Ă€lskar! Kanske passar cykling, löpni