FortsÀtt till huvudinnehÄll

Gammal va! Inte ett dugg 😛

Igår va spännande. Jag hade undersökning av min läkare på grund av att jag är yr hela tiden.

Ekg visade en liten avvikelse som hon inte kunde släppa utan hon kontaktade en expert kardiolog. Denna tyckte det såg misstänkt ut och jag blev skickad till akuten för att få träffa kardiolog och då hon kunde få titta lite närmare.

Det går snabbt på akuten om man blir ditskickad på grund av hjärtat. Jag fick nästan direkt komma in och de tog en massa prover och ekg ordentligt denna gång.

Världens trevligaste sköterska tog hand om mej,  Fanny hette hon, urtrevlig och lugnande. Läkaren som sedan kom in och förklarade läget sa att mina prover var riktigt bra, ekg var lite underligt men inget som oroade läkarna.

Jag frågade hur saltet och blodvärden såg ut, nyfiken för jag har gått över till LCHF och då är vanligaste invändningen att blodet blir som om fett och vatten ligger i samma glass i kylen och sakerna höjs.

Allt ser riktigt bra ut,  bättre än tidigare tyckte doktorn.

Eftersom ingen på mitt gym kunde rycka ut och ta mina pass så körde jag dem själv idag.  Nu vet jag att hjärtat är bra och läkaren sa att jag skulle träna som vanligt. Inget om att jag var gammal för inte 😁

Fru fart på passet,  korta intervaller,  riktigt jobbigt men kroppen kände sig glad och stark. Tabata tog jag det lugnare på, jag vill inte svimma igen, och även här kunde jag ta i lite även om jag kände yrseln komma under stretchen.

En tur till Torsby marknad direkt efter gjorde att jag ännu inte ätit. Att gå på marknad och försöka hålla lchf är nästan omöjligt och lite taskigt kan jag tycka. Men det gick och jag mumsade i mig lite Oliver så jag står mig hem.

Idag skulle jag vägt mig i morse men det missade jag så imorgon blir det istället. Ska bli spännande, jag känner inte sätt något hänt på vikten denna vecka men vi får se.

Hörs sen 🎈🎈

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Smaksatt mineralvatten

Grundtanken med mineralvatten Ă€r att det ska komma frĂ„n en kĂ€lla eller brunn som anses ha en sĂ€rskilt vĂ€lgörande och vĂ€lsmakande mineralsammansĂ€ttning. Men frĂ„gorna som dyker upp i mitt huvud Ă€r: 1. Hur mycket av det flaskvatten vi slĂ€par hem Ă€r vanligt kranvatten tappat pĂ„ flaska? 2. Är smaksatt mineralvatten verkligen nyttigt och Ă€r det i sĂ„ fall nyttigare Ă€n vanligt kranvatten? Det Ă€r inte lĂ€tt att vara konsument och försöka fĂ„ svar pĂ„ hur mycket socker som finns i mat och dryck. MĂ€rkningen Ă€r vilseledande, sĂ€rskilt om innehĂ„llet av naturligt socker och sötningsmedel. Producenter av mineralvatten berĂ€ttar gĂ€rna hur deras vatten Ă€r vĂ€lbalanserade och mineralrika. För att ta reda pĂ„ hur det stĂ€mmer kretsade jag ert tag och hittade en undersökning som det franska laboratoriet Eurofins fick 2011 av Testfakta. Uppdraget vat att jĂ€mföra Ă„tta olika fabrikat av mineral- och bordsvatten samt ett prov med vanligt kranvatten. Irene Mattisson, nutritionist pĂ„ Livsmedelsverket, fick sedan

Semestertider, diet och trÀning, GÄr det?

Äntligen pĂ„ vĂ€g. Vi for vĂ€sterut för en gĂ„ngs skull, vi brukar ju dra österut, mot Öland. Men vi har alltid haft planen att Ă„ka till vĂ€stkusten och lĂ„ta barnen fiska krabbor, solen har alltid varit pĂ„ andra sidan bara. I Ă„r Ă€r solen överallt, Sverige har blivit rena badparadiset. 25 grader och sol överallt, vĂ€rsta "mallis". AC,n har beslutat sig fungera idag, det passar oss fint dĂ„ vi campar i ett gryt och vĂ€rmen Ă€r tuff mot oss. Sommaren Ă€r svĂ„r för mĂ„nga, det blir avbrott i vardagen och ofat kommer trĂ€ningen och dieten pĂ„ skam. Det Ă€r viktigt att inte slĂ€ppa efter, inte helt i allafall. Risken Ă€r att det inte gĂ„r att komma igĂ„ng igen efter semestern, eller att det blir onödigt jobbigt. Jag förstĂ„r att man mĂ„ste fĂ„ jordgubbar och en glass ibland, men att slĂ€ppa helt och rocka loss varje dag gör snart att du Ă€r tillbaka pĂ„ utgĂ„ngspunkten med lite sĂ€mmre sjĂ€lvkĂ€nsla och stukat sjĂ€lvförtroende. Även jag har haft lite trĂ€ningsuppehĂ„ll, tvĂ„ veckor, men idag körde jag igen

SmÄ enkla regler

Sök Prenumerera MĂ€t din runda TrĂ€ning Löpning Styrka Prylar Kost Vikt SmĂ„ enkla regler i vardagen. 1. Gör tevesoffan till ett matfritt omrĂ„de.  PĂ„ sĂ„ sĂ€tt sitter du inte och smĂ„Ă€ter i tid och otid bara för att du inte anvĂ€nder armarna till mer Ă€n att zappa med fjĂ€rrkontrollen. 2. Se pĂ„ din trĂ€ning som en social aktivitet och bestĂ€m gemensamma trĂ€ningstider med dina kompisar. 3. Se till att du dricker tillrĂ€ckligt med vatten.  Om magen börjar kurra vid udda tidpunkter sĂ„ drick ett glas vatten och se om du egentligen inte bara var törstig. 4. Undvik flytande socker.  Det Ă€r den skadligaste typen av socker och den som gör att man gĂ„r upp mest i vikt. Inom kort kommer du att mĂ€rka att du inte har nĂ„got behov av att dricka lĂ€skedryck varje dag. 5. Sluta att tvinga dig sjĂ€lv till gymmet om du innerst inne hatar det.  Prova i stĂ€llet en fysisk aktivitet som du Ă€lskar! Kanske passar cykling, löpni